دیتا سیستم آموزش

 نرم افزار، سخت افزار،شبکه و طراحی سایت

سال 1400 منتظر شما در این سایت هستم

فروشگاه دیتا سیستم

دیتا سیستم فروش انواع سیستم های کامپیوتری

آمار بازدیدسایت

02634510
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه گذشته
ماه جاری
هفته گذشته
بازدید کل
295
635
1931
2508841
10516
17831
2634510

آی‌پی شما: 44.200.74.73
پنج شنبه، 09 فروردين 1403
به سایت ديتا سيستم خوش آمديد دیتا سیستم در زمینه کامپیوتر ، نرم افزار، سخت افزار، شبکه ، فروش انواع سیستم های کامپیوتری و طراحی سایت فعالیت می کند. سایت دیتا سیستم شامل آخرین ، بهترین، جدیدترین ، ناب ترین، تازه ترین، مفیدترین، جنجالی ترین ، عجیب ترین ،شگفت انگیز ترین، به روزترین خبرها و تازه های دنیای آموزش و پرورش - نرم افزار، سخت افزار- اینترنت – IT- تکنولوژی – سلامتی – عکس - بانك سوال- ايرانگردي - ايران شناسي - دانستني ها - سخنان و حكايات - طنز جوك و اس ام اس - موزيك ، موسيقي و آهنگ - كامپيوتر و اينترنت - دانلود نرم افزار دیتا آزمون - سوالات تستی- شعر و سخن و آموزشي - هنر و هنرمندان با تشكر مديريت سايت ديتا سيستم مرتضي فتوحي

طراحی سایت های حرفه ای،آموزشی و تبلیغاتی در اسرع وقت توسط دیتا سیستم



شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل (بخش 1) + تصاویر

 

به عنوان میزبان بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال FIFA در سال 2014 ، بی‌هیچ تردیدی تمامی نگاه‌ها به برزیل دوخته شده است. کشوری که خود در این زمینه متمایز بوده و کلکسیونی از افتخارات دارد به علاوه پرشورترین طرفداران این رشته ورزشی را می‌توان در این کشور یافت و خب در مجموع این مسئله ویژگی خاصی به جام 2014 خواهد بخشید.

در این دوره یکی از ملت‌های موفق در زمینه فوتبال با مجموعه‌ای از بهترین‌های این رشته ملاقات خواهند کرد و بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا با حضور 32 تیم ملی (شامل تیم ملی کشور عزیزمان، ایران) در شهرهای مختلف برزیل برگزار خواهد شد.

از هم اکنون بسیاری از علاقمندان بار سفر بسته و آماده شده‌اند تا این تابستان را در کشور میزبان سپری کنند، بازدیدکنندگانی از سراسر جهان این روزها در تب و تاب جام جهانی روزگار گذرانده و آماده‌اند عاشقانه تیم‌های محبوب‌شان را حمایت کنند. البته این تنها کاری نیست که می‌توان در برزیل، کشور فستیوال‌ها انجام داد.

در ادامه این مطلب 12 شهری را که میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده خواهند داشت معرفی کرده و در کنار آن گوشه‌ای از تاریخچه، ویژگی‌ها و نقاط دیدنی و سرگرمی‌های موجود در هر شهر را به اختصار برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم.

ریودوژانیرو

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

 

این شهر بواسطه طبیعت چشم گیر و جذابش، سواحل زیبا، حال و هوای پرطراوت و سرزنده و مردمان عاشق فوتبال که به طور جدی از تب فوتبال تاثیر گرفته‌اند، در سطح جهانی به شهرت رسیده است، شاید این کامل‌ترین توصیف از شهر شگفت انگیز ریو بوده و دیگر نیازی به هچ توضیح اضافه‌ای نباشد. ماراکانا (Estadio do Maracana)، استادیوم افسانه‌ای این شهر اخیرا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و میزبان 7 مسابقه از سری مسابقات صورت گرفته خواهد بود، یعنی 4 بازی از گروه‌ها، بازی مرحله یک شانزدهم نهایی، یک چهارم نهایی و فینال جام جهانی، که به ترتیب در این تاریخ‌ها برگزار می‌شوند:

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

استادیوم ماراکانا در همسایگی ناحیه‌ای به همین نام و در شمال ریو قرار گرفته است. این ناحیه همچنین محل قرار گیری Sambadrome یا همان مدرسه رقص سامبا، پارک دوست داشتنی Quinta da Bova vista و موزه ملی است به علاوه در همسایگی آن مناطق پرجمعیت و بعضا سطح پایین نیز واقع شده‌اند. در یک کلام این شهر در تلاش است تا بهترین اقامت را برای بازدیدکنندگان و گردشگران مهیا کرده و خاطره‌ای خوب از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی ریو در ذهن آنان به یادگار بگذارد. به علاوه اگر مناطق شمالی ریو آن گونه که باید توجه‌تان را جلب نکرد بیایید سری به نواحی جنوبی این شهر بزنیم. منطقه معروف Zona del Sul در این میانه خودنمایی می‌کند، جایی که سواحل تماشایی ایپانما (Ipanema) و کوپاکابانا در آن قرار گرفته‌اند،

همچنین مجسمه معروف عیسی منجی، خلیج گوآنابارا و نمای دلپذیرش، پارک ملی تیژوکا (Tijuca) که یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های حومه‌ای جهان به شمار می‌رود، بخش بوهمی سانتا ترسا و منطقه اعیان نشین و لوکس لبلون (Leblon) که با رستوران‌های مدرن، بوتیک‌های طراحان معروف و شب زنده‌دار‌ی‌های بی‌نظیرش به شهرت رسیده نیز همگی در همین نقطه واقع شده‌اند.

سائوپائولو

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

سائوپائولو ابرشهری پرهیاهو و وسیع با چشم انداز فرهنگی رو به رشد، غذاهای لذیذ و افسانه‌ای و فعالیت‌ها و سرگرمی‌های شبانه به یاد ماندنی است. این شهر به عنوان شهر میزبان مراسم افتتاحیه جام جهانی انتخاب شده و اولین بازی از این سری مسابقات که بازی میان تیم میزبان و تیم کروواسی است در آن برگزار می‌شود. استادیوم کورین‌تیانز (Corinthians) که به تازگی در این شهر احداث شده میزبان این مسابقات است:

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

استادیوم مدرن کورین‌تیانز تمام خدمات Wi-Fi و 4G LTE را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این استادیوم در مجاورت ایتاکوئرا (Itaquera) واقع شده که در شرق شهر سائوپائولو قرار گرفته و حدودا 19 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. اگرچه این ناحیه از شهرت چندان خوشایندی برخوردار نبوده و اقامت چندان راحت و آسایش زیادی برای آن متصور نیستیم، اما در راستای میزبانی مسابقات اوضاع این منطقه تا حدودی تغییر کرده و بهبود یافته است.

اگر این کافی نیست همیشه می‌توان مکان‌های ایمن‌تر و با فاصله کمتر از مرکز شهر را امتحان کرد. همچنین می‌توان از مترو و قطار برای رسیدن به استادیوم استفاده نمود. در عین حال آنچه گردشگران و بازدیدکنندگان جام امسال می‌بایست در نظر داشته باشند این است که در حال بازدید یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان هستند که متعلق به عاشقان و هواداران واقعی فوتبال است. البته این نکته کاملا واضح است که تماشای مسابقات تنها گزینه در فهرست ویژگی‌های سفر به این شهر نخواهد بود پس بد نیست سری هم به موزه هنر سائوپائولو بزنید، به دیدن بازار رنگارنگ شهر رفته و بازدیدی از موزه ایالتی فوتبال در استادیوم پاکامبو (Pacaembu) نیز داشته باشید. یکی از نواحی بسیار دیدنی در این شهر جنـگل سیمانی ویلا مادالیــــنا

(Vila Madalena) است که با مخلوطی باطراوت از کافه‌های مد روز، بوتیک‌های شخصی، استودیوهای هنری، زندگی شبانه پر جنب و جوش و خصوصیات بوهمیایی آذین گشته است.

برازیلیا

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

یکی از اماکنی که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای داشته و همچنین نمونه‌ای حیرت انگیز از توسعه شهری را به معرض نمایش گذاشته پایتخت پیشروی کشور برزیل، شهر برازیلیا است که گنجینه‌ای باارزش از شگفتی‌های معماری را شامل شده است. از آن جمله و بدون هیچ اغراقی می‌توان استادیوم ناسیونال مان گارینچا (Estadio Nacional Mane Garrincha) را نام برد. این استادیوم به طور کامل تعمیر و مرمت شده و دارای 70.000 صندلی برای تماشاگران است و میزبان هفت مسابقه از مجموعه مسابقات برگزار شده جام جهانی است:

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

برازیلیا را به هواپیمایی غول آسا تعبیر می‌کنند، می‌توان استادیوم ملی را در بخش یا بال شمالی این هواپیما یافت، در مجاورت ناحیه اعیانی و لوکس شهر و اما در بخش جنوبی پلانو پیلوتو (Plano Piloto) یا همان بال جنویی این هواپیما ناحیه قدیمی یا قطب تاریخی این شهر قرار گرفته است. خیابانی که شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده درست از میان بدنه این هواپیما می‌گذرد، جایی که بسیاری از ساختمان‌های آن توسط معمار معروف و برجسته اسکار نایمیر طراحی شده است. از آن جمله می‌توان به کلیسای جامع دیدنی برازیلیا اشاره کرد که با ساختار هذلولی خلاف عرفش خودنمایی می‌کند، همچنین کاخ ایتاماراچی (Itamaraty)، کنگره ملی برزیل، مجتمع فرهنگی جمهوری، پراسه دوس ترس پودرس یا «کاخ سه قدرت» که اشاره به قوای سه گانه دولتی یعنی مجریه، قضائیه و مقننه دارد (Praca dos Tres Poderes) و همچنین پالاسیو دو پلاناتو (Palacio do Planalto) که محل کار رئیس جمهور برزیل است نیز در این نقطه واقع شده‌اند. هتل‌ها را می‌توان در دو مجموعه شمالی و جنوبی یافت که هر دو در فاسله تقریبا 6 کیلومتری استادیوم واقع شده‌اند.

ناتال (Natal)

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

شاید یکی از برجسته ترین استادیوم‌های فوتبال برای میزبانی مسابقات این دوره جام جهانی استادیوم جدید آرنا داس دوناس (Arena das Dunas) در شهر ناتال باشد، جایی که به سبب تلماسه‌های حیرت انگیز و فورو (Forro) که شامل موسیقی و رقص برزیلی‌های ساکن شمال شرق می‌باشد به شهرت رسیده است. این شهر برزیلی که در شمال شرقی کشور قرار گرفته طرفداران پرشور فوتبال را با آغوشی باز پذیرفته و از آنان با سواحل زیبا، آب‌های آبی دلفریب، برنامه‌های شبانگاهی مفرح و گشت و گذار در میان تلماسه‌ها پذیرایی مفصلی به عمل خواهد آورد. این شهر شاید با نشاط‌ترین شهر برزیل نباشد اما یک شهر آفتابی و امن است که مدخلی رو به ریوگرانده (Rio Grande Do Norte) شگفت‌انگیز محسوب می‌گردد، منطقه‌ای با پاک‌ترین هوای روی زمین که بر اساس اطلاعات ناسا بعد از آنتراکتیکا یا جنوبگان رتبه دوم را از این نظر به خود اختصاص داده است.

درست در مجاورت ناتال ناحیه سرزنده و با روح پونتا نگرا (Ponta Negra) قرار گرفته، منزلگاه سواحل زیبا، رستوران‌های متعدد، فروشگاه، بار، هتل و البته مورو دو کاریکا (Morro do Careca) بلندترین تلماسه ماسه‌ای این ناحیه. استادیوم محل برگزاری مسابقات در منطقه‌ای نه چندان شناخته شده و در بخش جنوبی لاگوآ نووا (Lagoa Nova) قرار گرفته است. در همان اطراف تعدادی رستوران و کافه فوتبالی قرار گرفته که برای تماشاگران غذا و نوشیدنی خوب سرو می‌کنند. 4 مسابقه در این استادیوم برگزار می‌شود:

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

فورتالیسا (Fortaleza)

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

با یک طراحی جدید و ظرفیتی بیش از 67.000 تماشاگر، استادیوم مدرن شهر فورتالیسا یعنی استادیو کاستیلائو (Estadio Castelao) هم اکنون به عنوان میزبان 6 بازی از مسابقات جام جهانی شناخته می‌شود و در تلاش است تا خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهن تماشاگران برجای گذارد. این بازی‌ها در این تاریخ‌ها و بین این تیم‌ها برگزار می‌شوند:

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

با دسترسی آسان روی سواحل بدیع و خوش منظره شمال شرقی برزیل، فورتالیسا این ابر شهر پراکنده با جمعیتی معادل دو میلیون نفر واقع شده است که تمامی شاخص‌های یک سفر پر از تفریح و سرگرمی را همزمان داراست. سواحل دلفریب، معماری کلنی‌نشین جذاب، فروشگاه‌های خوب و جوی سرزنده و شاد که به وفور در میان برزیلی‌ها دیده می‌شود.

سواحل اصلی شهر"Paria de Iracema" و "Meirales" هستند که با مجموعه‌ای از هتل‌ها، فروشگاه و رستوران احاطه شده‌اند درحالی که Paria do future که پنج کیلومتر امتداد دارد منطقه‌ای بسیار زیبا و خوش‌منظره است که در حدود 8 کیلومتری خارج شهر قرار گرفته و با صفوف عظیمی از باراکاس (barracas) که منظور رستوران‌های محلی است پر شده است، جایی که گردشگران می‌توانند از غذاهای تازه دریایی و نوشیدنی‌های خنک لذت برده و با فرهنگ بومی آشناتر شوند. دیگر اماکن جذاب این ناحیه شامل سنترو (Centro) است که قدیمی‌ترین بخش شهر فورتالیسا به شمار می‌رود همچنین می‌توان منطقه "سنترو دراگائو دو مار د آرته" (Centro Deragao do Mar De Arte) که قلب فرهنگی و اجتماعی شهر است و پارک بوم شناختی زیبای کوکو (Coco) را برشمرد.

استادیوم کاستیلائو در بخش جنوبی شهر قرار گرفته و حدود 3.5 کیلومتر از فرودگاه و 10 کیلومتر از قلب فرهنگی شهر فاصله دارد. در مجموع در این شهر فرصتی برای خوردن غذاهای متنوع، بازپروری روح و استفاده از امکانات سرگرمی برای علاقمندان فراهم است، فرصتی که نباید از دست داد.

سالوادور

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

یکی از کلان‌شهرهای جهان نوین سالوادور است، ویترینی از معماری زاغه‌نشین‌ها، غذاهای باهیائی لذیذ (باهیا یکی از 26 ایالت برزیل است) و فرهنگ آفریقایی. برزیلی رنگارنگ را در این شهر مشاهده خواهید کرد. این شهر در زمره زیباترین، با نشاط‌ترین و هیجان برانگیزترین شهرهای برزیل بوده و مقصدی شگفت انگیز برای فوتبال دوستان به حساب می‌آید، جایی که این ورزش پرطرفدار با موسیقی، سواحل و فرهنگ بومی در هم آمیخته و به تجربه‌ای کاملا متفاوت تبدیل شده است.

به صورتی ایده‌آل این شهر در حدود منطقه شهر باستانی پلورینهو (Pelourinho) که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است قرار گرفته. استادیوم بازسازی شده آرنا فونته نووا (Itaipava Arena Fonte Nova) با ظرفیت 55.000 نیمکت، به طرفداران فوتبال یک زیبایی غیر معمول و نمایی خاص هدیه می‌کند که هم رو به دریاچه‌ای خوش منظر دید داشته و هم نمایی از مناطق پست و فلاکت زده شهر را ارائه می‌کند. بازی‌هایی که در این استادیوم برگزار می‌شوند عمدتا اروپایی هستند و البته این بار نوبت به تیم ایران نیز رسیده است.

 با شهرهای میزبان جام جهانی 2014 برزیل آشنا شوید (بخش اول)

بیش از فوتبال، سالوادور طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها برای انجام دادن و مناظر زیبا برای دیدن را به فوتبال دوستان ارائه می‌کند. گردشگران می‌توانند ضمن گردش با ماشین در خیابان‌های سنگ فرش شده این شهر از معماری افسونگرانه‌ این ناحیه که بویژه در بخش مرکزی و تاریخی شهر جای دارد دیدن کنند، همچنین می‌توان در برخی از میادین به صورت زنده مراسم کاپوآره (Capoeira) را مشاهده کرد که در گذشته در مورد بردگان برزیلی اجرا می‌شده و امروز به صورت مراسم نظامی توام با رقص جلوه می‌کند. شرکت در فستیوال‌های شورانگیز، بازدید از کلیساهای باشکوه و مجلل یا گردش در سواحل پورتو دا بارا (Porto da Barra) و لذت بردن از نور خورشید را هم می‌بایست به این فهرست اضافه کرد.

اما در مورد فعالیت و تفریحات شب هنگام، سالوادور اشکال گوناگون موسیقی را ارائه می‌کند که می‌توان برای لذت بردن از آنها بارها و کلوب‌های مورد نظر خود را انتخاب کرد. به علاوه استادیوم فونته نووا هم خود مجموعه‌ای رستوارن و جایگاه کنسرت داشته و حتی یک موزه فوتبال و تعدادی فروشگاه جذاب هم در این استادیوم واقع شده‌اند.

در اینجا بخش نخست سفر ما به برزیل گرم از شور جام جهانی، به پایان رسید. در قسمت بعد 6 شهر دیگر که میزبانی بازی‌های این دوره را عهده‌دار هستند به حضورتان معرفی می‌کنیم. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

فرم ورود

آخرین ثبت نام كنندگان

  • HeQycoGR
  • ccpqhcjmq.t
  • tpjjbwqtt.d
  • iyjpYb.ptjpthd
  • aOJIUJ.qdbpmmh
  • phmmjqpb.q
  • pikvrr.bbppj

-- تمامي حقوق براي سایت ديتا سيستم محفوظ است--