دیتا سیستم آموزش

 نرم افزار، سخت افزار،شبکه و طراحی سایت

سال 1400 منتظر شما در این سایت هستم

فروشگاه دیتا سیستم

دیتا سیستم فروش انواع سیستم های کامپیوتری

به سایت ديتا سيستم خوش آمديد دیتا سیستم در زمینه کامپیوتر ، نرم افزار، سخت افزار، شبکه ، فروش انواع سیستم های کامپیوتری و طراحی سایت فعالیت می کند. سایت دیتا سیستم شامل آخرین ، بهترین، جدیدترین ، ناب ترین، تازه ترین، مفیدترین، جنجالی ترین ، عجیب ترین ،شگفت انگیز ترین، به روزترین خبرها و تازه های دنیای آموزش و پرورش - نرم افزار، سخت افزار- اینترنت – IT- تکنولوژی – سلامتی – عکس - بانك سوال- ايرانگردي - ايران شناسي - دانستني ها - سخنان و حكايات - طنز جوك و اس ام اس - موزيك ، موسيقي و آهنگ - كامپيوتر و اينترنت - دانلود نرم افزار دیتا آزمون - سوالات تستی- شعر و سخن و آموزشي - هنر و هنرمندان با تشكر مديريت سايت ديتا سيستم مرتضي فتوحي

طراحی سایت های حرفه ای،آموزشی و تبلیغاتی در اسرع وقت توسط دیتا سیستم

Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_languages, 1


11میلیون جوان در آستانه ناباروری!

قدرت باروري بعد از ۳۵سالگي به‌دليل كاهش تعداد تخمك‌ها و افت كيفيت آنها افت مي‌كند. به همين دليل شيوع ناباروري بعد از سن ۳۵سالگي ديده مي‌شود و از اين سن متأسفانه، ميزان موفقيت درمان‌هاي ناباروري هم كمتر خواهد شد. براي مردان هم قدرت باروري بعداز سن ۴۰ سال كاهش مي‌يابد.
خطر ناباروری دخترانی را که در سن بالا ازدواج می‌کنند تهدید می‌کند؛ این هشداری است که بارها و بارها متخصصان گوشزد کرده‌اند.

روز گذشته هم دكتر محمداسماعيل مطلق، رئيس مركز سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هشدار داد كه ۱۱ميليون جوان ايراني در آستانه سن ناباروري هستند آنها به‌دليل بالا رفتن سن، زمان باروري‌شان را از دست مي‌دهند. بنابراين، لازم است مشكل مسكن و شغل در كشور حل شود تا آنها بتوانند ازدواج كنند.

به گزارش همشهري، كارشناسان بهترين سن باروري براي زنان را بين ۲۳ و ۲۴ سال اعلام مي‌كنند و معتقدند كه از اين سن به بعد ميزان ناباروري كم و كمتر خواهد شد و درصورت باردارشدن، احتمال عوارض بارداري براي مادر و جنين بيشتر است.

دكتر انسيه شاهرخ تهراني‌نژاد، متخصص زنان و فوق تخصص نازايي و عضو تيم تخصصي پژوهشگاه رويان به همشهري مي‌گويد: بهترين سن باروري براي زنان بين ۲۳ و ۲۴ سال است كه اين ميزان به‌تدريج كم و كمتر شده تا حدي كه در سن ۳۰سال كمتر مي‌شود.

قدرت باروري بعد از ۳۵سالگي به‌دليل كاهش تعداد تخمك‌ها و افت كيفيت آنها افت مي‌كند. به همين دليل شيوع ناباروري بعد از سن ۳۵سالگي ديده مي‌شود و از اين سن متأسفانه، ميزان موفقيت درمان‌هاي ناباروري هم كمتر خواهد شد. براي مردان هم قدرت باروري بعداز سن ۴۰ سال كاهش مي‌يابد.

به گفته پژوهشگر پژوهشگاه رويان، بارداري‌هاي بعد از سن ۳۵سالگي عوارضي هم دارد. ميزان شيوع سقط جنين بعد از ۳۵سالگي بيشتر مي‌شود چراكه تخمك‌ها كيفيت خود را كم‌كم از دست مي‌دهند، احتمال سقط جنين هم افزايش مي‌يابد.

در بارداري‌هاي بعد از ۳۰سال، احتمال فشار خون در دوران بارداري زياد‌تر و ديابت هم خطرساز مي‌شود. همچنين احتمال ناهنجاري‌هاي جنيني افزايش مي‌يابد. علاوه براين، احتمال اختلال رشد جنين هم وجود دارد و بيماري‌هاي ديگري هم مادر و جنين را در بارداري‌هاي بعد از ۳۵سالگي تهديد مي‌كند. اين فوق تخصص نازايي پژوهشگاه رويان به دختران مجرد توصيه مي‌كند كه به‌دليل اشتغال، ادامه تحصيل و بهانه‌هاي اين‌چنيني فرصت باروري خود را از دست ندهند و ازدواج كنند.

تكرار يك هشدار


مشكل ناباروري يكي از مشكلاتي است كه در تمام جوامع وجود دارد و هزينه‌هاي زيادي صرف آن مي‌شود. گفته شده كه ۱۵درصد زوج‌ها در كل كشورهاي دنيا نازا هستند.

دكتراحمد وثوق، معاون خدمات تخصصي و درماني پژوهشگاه رويان هم در اين‌باره مي‌گويد: «شيوع ناباروري در تمام جوامع اعم از پيشرفته، درحال پيشرفت و جوامع عقب‌مانده، در حد تقريبا مساوي است، ولي در ايران به دلايلي نظير بالارفتن سن ازدواج، عدم‌تمايل زوجين به فرزندآوري در اوايل ازدواج و برخي شرايط فيزيكي و محيطي، شيوع ناباروري زيادشده است.»

گاه دختران جوان هيچ مشكلي از نظر فيزيولوژي و بارداري ندارند و فقط به‌دليل ازدواج در سنين بالا خود را در معرض بارداري قرار مي‌دهند. درست است كه دستاوردهاي پزشكي ايران در زمينه درمان ناباروري خيره‌كننده است اما پژوهشگران درمان ناباروري هم مي‌گويند كه موفقيت‌هاي درمان ناباروري در سنين بالا كمتر است. درمان‌هاي ناباروري هم به نظام سلامت و هم به افراد نابارور هرساله هزينه‌هاي زيادي را تحميل مي‌كند؛ اينها مي‌تواند هشداري باشد براي ۱۱ميليون دختر و پسر مجردي كه ممكن است شانس پدر و مادر شدن‌شان كم يا حتي صفر شود.

Add comment


Security code
Refresh

فرم ورود