دیتا سیستم آموزش

 نرم افزار، سخت افزار،شبکه و طراحی سایت

سال 1400 منتظر شما در این سایت هستم

فروشگاه دیتا سیستم

دیتا سیستم فروش انواع سیستم های کامپیوتری

آمار بازدیدسایت

02649835
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه گذشته
ماه جاری
هفته گذشته
بازدید کل
91
0
933
2527673
14161
11680
2649835

آی‌پی شما: 18.118.9.146
Tue، 30 Apr 2024
به سایت ديتا سيستم خوش آمديد دیتا سیستم در زمینه کامپیوتر ، نرم افزار، سخت افزار، شبکه ، فروش انواع سیستم های کامپیوتری و طراحی سایت فعالیت می کند. سایت دیتا سیستم شامل آخرین ، بهترین، جدیدترین ، ناب ترین، تازه ترین، مفیدترین، جنجالی ترین ، عجیب ترین ،شگفت انگیز ترین، به روزترین خبرها و تازه های دنیای آموزش و پرورش - نرم افزار، سخت افزار- اینترنت – IT- تکنولوژی – سلامتی – عکس - بانك سوال- ايرانگردي - ايران شناسي - دانستني ها - سخنان و حكايات - طنز جوك و اس ام اس - موزيك ، موسيقي و آهنگ - كامپيوتر و اينترنت - دانلود نرم افزار دیتا آزمون - سوالات تستی- شعر و سخن و آموزشي - هنر و هنرمندان با تشكر مديريت سايت ديتا سيستم مرتضي فتوحي

طراحی سایت های حرفه ای،آموزشی و تبلیغاتی در اسرع وقت توسط دیتا سیستم

Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_languages, 1


مغزتان را با این کار پاکسازی کنید

مغزتان را با این کار پاکسازی کنید

خواب فواید زیادی برای مغز دارد، از جمله به یادگیری کمک زیادی می‌کند. تحقیقات تازه نشان می‌دهد که مغز از فرصت خواب برای پاکسازی سموم انباشته شده در این بافت حیاتی استفاده می کند.


به گزارش نامه نیوز به نقل از تابناک، محققان دانشگاه روچستر واقع در نیویورک معتقدند که "سیستم پاکسازی مواد زائد" یکی از علل بنیادی نیاز به خواب است. آنها دریافتند که خواب کافی در هنگام شب موجب تقویت سیستم پاکسازی مغز می‌شود.


محققان دریافتند که سیستم پاکسازی مغز در زمان خواب بیشترین میزان فعالیت را دارد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سلول‌های مغز در طول خواب منقبض می‌شوند تا شکاف میان نورون‌ها بازشده و با جاری شدن مایعاتی مغز تمیز گردد.

این دانشمندان همچنین می‌گویند که نقص در سیستم پاکسازی پروتئین‌های سمی مغز، ممکن است در اختلالات مغزی نقش داشته باشد، سیستم پاکسازی مغز متشکل از نوعی سلول موسوم به گلیال است که عملکرد اصلی آن ثابت کردن نورون‌ها در محل مقتضی است.

به گفته‌ی این گروه از محققان در این سیستم مایع خاصی بین رگ‌های مغزی و سلول‌های گلیال جریان دارد که ترکیبات پروتئینی مضر را از بافت مغز جدا می‌کند. محققان معتقدند که در هنگام خواب، سلول‌های گلیال از رگ‌های مغز جدا می‌شوند و فضای بیشتری را برای عبور این مایع فراهم می‌کنند. پس از خواب کامل، عملکرد سیستم پاکسازی تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

در تحقیقات قبلی معلوم شده است که خواب نقشی مهم در تثبیت خاطرات و یادگیری در مغز دارد، اما تیمی در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر معتقد است که "خانه تکانی" مغز ممکن است یکی از علل اصلی برای خواب باشد

Add comment


Security code
Refresh

فرم ورود

آخرین ثبت نام كنندگان

  • EFCDyIfzrR
  • msEJjveW
  • VPAUvHyZcWOa
  • HeQycoGR
  • ccpqhcjmq.t
  • tpjjbwqtt.d
  • iyjpYb.ptjpthd

-- تمامي حقوق براي سایت ديتا سيستم محفوظ است--