دیتا سیستم آموزش

 نرم افزار، سخت افزار،شبکه و طراحی سایت

سال 1400 منتظر شما در این سایت هستم

فروشگاه دیتا سیستم

دیتا سیستم فروش انواع سیستم های کامپیوتری

آمار بازدیدسایت

02648764
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه گذشته
ماه جاری
هفته گذشته
بازدید کل
118
275
1091
2523602
13090
11680
2648764

آی‌پی شما: 3.15.174.76
Sat، 27 Apr 2024
به سایت ديتا سيستم خوش آمديد دیتا سیستم در زمینه کامپیوتر ، نرم افزار، سخت افزار، شبکه ، فروش انواع سیستم های کامپیوتری و طراحی سایت فعالیت می کند. سایت دیتا سیستم شامل آخرین ، بهترین، جدیدترین ، ناب ترین، تازه ترین، مفیدترین، جنجالی ترین ، عجیب ترین ،شگفت انگیز ترین، به روزترین خبرها و تازه های دنیای آموزش و پرورش - نرم افزار، سخت افزار- اینترنت – IT- تکنولوژی – سلامتی – عکس - بانك سوال- ايرانگردي - ايران شناسي - دانستني ها - سخنان و حكايات - طنز جوك و اس ام اس - موزيك ، موسيقي و آهنگ - كامپيوتر و اينترنت - دانلود نرم افزار دیتا آزمون - سوالات تستی- شعر و سخن و آموزشي - هنر و هنرمندان با تشكر مديريت سايت ديتا سيستم مرتضي فتوحي

طراحی سایت های حرفه ای،آموزشی و تبلیغاتی در اسرع وقت توسط دیتا سیستم

Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_languages, 1


زنی که ماشین‌ حساب را ساخت

زنی که ماشین‌ حساب را ساخت
آدا بیرون، یکی از مهم‌ترین چهر‌ه‌ها و شخصیت‌های درخشان در تاریخ کامپیوتر است.
او در ۱۰ دسامبر ۱۸۱۵ به دنیا آمد.

او دختر یک شاعر روشنفکر به نام لرد بیرون بود. ۵ هفته بعد از تولد آدا مادرش از پدرش جدا شد، چون می‌خواست دخترش را طوری تربیت کند که یک ریاضیدان یا دانشمند شود و از اینکه او مانند پدرش شاعر شود وحشت داشت. از این‌رو بر مبنای تعلیمات او، آدا نتوانست استعداد‌های شاعری را بروز دهد و طبق آرزوی مادرش سعی کرد یک تحلیلگر و ریاضیدان بشود.

 


اما در ۳۰ سالگی‌ نامه‌ای به مادرش نوشت و در آن گفت: «اگرچه نمی‌خواهی من از شعر چیزی بدانم اما آیا می‌توانی جلوی علاقه‌ من به علم ادبیات را بگیری؟ برای یادگیری ریاضیات، قوه تخیل و درک استعاره‌ها لازم است و این چیزی است که از طریق آشنایی با شعر و ادبیات، پرورش می‌یابد و تو آن را از من دریغ کرده‌ای». در هر حال در سن ۱۷ سالگی بود که آدا با مری سامرویل آشنا شد.

 


او یک زن مشهور مترجم بود که کتاب‌های درسی را برای کمبریج ترجمه می‌کرد، از طریق این آشنایی بود که آدا به ریاضیات علاقه‌مند شد و در این زمینه به تحصیل پرداخت.
 او خلاقیت‌های زیادی از خود نشان داد و ایده‌های بکری در رابطه با ماشین حساب و دیگر ماشین‌های تحلیلگر داشت. او در ۱۸۴۳ ازدواج کرد و در حالیکه ۳ کودک زیر ۸ سال داشت، شروع به ترجمه تحقیقات دانشمندان سایر کشور‌ها کرد و ایده‌های خود را نیز به آنها اضافه کرد.


او این ترجمه‌ها و ایده‌های خودش را برای یک دانشمند فرستاد و او را شگفت زده کرد. بابیج از آدا دعوت کرد که در پروژه‌های او همکاری کند. به این ترتیب آنها شروع کردند به ساخت ماشین حسابی که هم موسیقی پخش کند، هم کار طراحی انجام دهد و هم محاسبه کند.
امروز بسیاری از ایده‌های آدا در طراحی نرم‌افزار‌های کامپیوتر‌ی به کار می‌رود و یک زبان برنامه‌نویسی نیز در آمریکا به افتخار او «آدا» نامگذاری شده است.

Add comment


Security code
Refresh

فرم ورود

آخرین ثبت نام كنندگان

  • EFCDyIfzrR
  • msEJjveW
  • VPAUvHyZcWOa
  • HeQycoGR
  • ccpqhcjmq.t
  • tpjjbwqtt.d
  • iyjpYb.ptjpthd

-- تمامي حقوق براي سایت ديتا سيستم محفوظ است--