دیتا سیستم آموزش

 نرم افزار، سخت افزار،شبکه و طراحی سایت

سال 1400 منتظر شما در این سایت هستم

فروشگاه دیتا سیستم

دیتا سیستم فروش انواع سیستم های کامپیوتری

به سایت ديتا سيستم خوش آمديد دیتا سیستم در زمینه کامپیوتر ، نرم افزار، سخت افزار، شبکه ، فروش انواع سیستم های کامپیوتری و طراحی سایت فعالیت می کند. سایت دیتا سیستم شامل آخرین ، بهترین، جدیدترین ، ناب ترین، تازه ترین، مفیدترین، جنجالی ترین ، عجیب ترین ،شگفت انگیز ترین، به روزترین خبرها و تازه های دنیای آموزش و پرورش - نرم افزار، سخت افزار- اینترنت – IT- تکنولوژی – سلامتی – عکس - بانك سوال- ايرانگردي - ايران شناسي - دانستني ها - سخنان و حكايات - طنز جوك و اس ام اس - موزيك ، موسيقي و آهنگ - كامپيوتر و اينترنت - دانلود نرم افزار دیتا آزمون - سوالات تستی- شعر و سخن و آموزشي - هنر و هنرمندان با تشكر مديريت سايت ديتا سيستم مرتضي فتوحي

طراحی سایت های حرفه ای،آموزشی و تبلیغاتی در اسرع وقت توسط دیتا سیستم

Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_languages, 1


چگونه عمر باتری لپ‌تاپ خود را افزایش دهیم؟

batrilaptop01f03
لپ‌تاپ‌های امروزی همگی از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند، این باتری‌ها سیکل شارژ و دشارژی در حدود 500 الی 1000 بار دارند، یعنی هر بار که این باتری‌ها به شارژ متصل می‌شوند و بعداز آن‌ها به طور کامل استفاده می‌کنیم، یک سیکل از باتری را مصرف کرده‌ایم.
حال چرا این سیکل مصرف برای ما اهمیت دارد؟
مشکل کار اینجاست که اگر ما خیلی زود این سیکل مصرفی را طی کنیم، از این به بعد راندمان باتری لپ‌تاپمان پایین خواهد آمد و برای مثال وقتی در حالت عادی 100 درصد توان خود را مصرف می‌کند، بعد از پایان سیکل مصرفی، 80 درصد توانش شارژ و دشارژ می‌شود.
راه کار کجاست؟ چگونه می‌توانیم از سیکل مصرفی باتری لپ‌تاپ‌مان، نهایت استفاده را ببریم؟
یک راه کار این است که مثلا وقتی لپ‌تاپ‌تان 60 درصد شارژ دارد، از همان مقدار شارژ استفاده کنید و تنها وقتی که دیگر شارژ آن به زیر 5 درصد رسید، به شارژر متصل کنید. خیلی‌ها هر وقت که به شارژر دسترسی پیدا می‌کنند، لپ تاپ را به شارژر متصل می‌کنند؛ حتی اگر 60 درصد هم شارژ داشته باشد. این کار بسیار اشتباه است، چون شما از یک سیکل مصرفی باتری خود تنها 40 درصد آن را استفاده کرده‌اید و خیلی ساده یک سیکل مصرفی باتری را هدر داده‌اید.
راه کار دیگر این است که وقتی در خانه هستید، لپ‌تاپ همیشه به شارژر متصل باشد، در این حالت وقتی شارژ لپ‌تاپ شما از98 درصد بیشتر می‌شود، باتری لپ‌تاپ از مدار خارج شده و برق مصرفی دستگاه توسط شارژر تامین می‌شود و این یعنی شما هیچ سیکل مصرفی را از دست نمی‌دهید. کسانی هستند که وقتی شارژ لپ‌تاپ‌شان به 100 درصد می‌رسد، شارژر را از دستگاه جدا می‌کنند و باز وقتی که شارژ دستگاه خیلی کم می‌شود آن را به شارژر متصل می‌کنند، این کار بسیار اشتباه است زیرا همان طور که بالاتر گفتیم، شما می‌توانید در خانه از لپ‌تاپ استفاده کنید، بدون اینکه حتی یک سیکل مصرف از دستگاه شما مصرف شود.
در تصویر پایین می‌بینید که وقتی درخانه هستیم و لپ‌تاپ به شارژر متصل است، باتری دستگاه “No activity” یا همان “غیر فعال” را نشان می‌دهد و برق مصرفی از طریق شارژر تامین می‌شود.
در پایان هم مشاهده می‌کنید که در تقریبا 3 ماه استفاده از لپ‌تاپ، 65 سیکل مصرفی باتری استفاده شده است.
laptop-cycle

Add comment


Security code
Refresh

فرم ورود

آخرین ثبت نام كنندگان

  • msEJjveW
  • VPAUvHyZcWOa
  • HeQycoGR
  • ccpqhcjmq.t
  • tpjjbwqtt.d
  • iyjpYb.ptjpthd
  • aOJIUJ.qdbpmmh